
תקנות נגישות בהקלטות קריינות למרכזיה – מה הם הכללים ואיך ליישם אותם במרכזיה?
הנגשת נתב השיחות מאתגרת לקוחות רבים הפונים אלינו לבדיקה אם הם אכן עומדים בתקנות הנגישות בהקלטות הקריינות במרכזיה.
אז להלן מספר נקודות חשובות להנגשת המענה הטלפוני במרכזיה.
קודם כל נבין למה צריך להנגיש את המענה הקולי במרכזיה?
תקנות הנגישות נועדו שתנגישו את השירות הטלפוני שלכם לבעלי לקויות שמיעה, בעלי מכשירי שמיעה ובעלי בעיות קשב, שלעיתים יש להם קושי להבין את הנאמר בקריינות כשיש מוסיקת רקע, או שעלול להיות להם קושי להאזין להקלטות ארוכות ומסורבלות.
להלן הדגשים החשובים לתקנות הנגישות בהקשר של הקלטות קריינות למרכזיה:
1. ההקלטות של נתבי השיחות יהיו ללא מוסיקת רקע בכלל.
שימו לב, דגש על נתבי השיחות. במידה ויש לכם פתיח של קריינות ומוסיקה ששומעים בלופ עד למענה- במקרה הזה מותר ואף חייב שתהיה לכם מוסיקת רקע. בדומה לג'ינגל עסקי בהמתנה בטלפונים הסלולריים.
2. הקריינות צריכה להיות רהוטה, ברורה ולא מהירה מדי.
3. במידה ויש צורך להקליט את הקריינות במספר שפות, יש למקם את ההפניה לשפות בתחילת נתב השיחות.
4. בתחילת נתבי השיחות אין להאריך בתיאור של העסק.
גם למי שאין לו הפרעות קשב אין סבלנות לפתיחים ארוכים… נתב השיחות צריך להיות קצר ופשוט. התחילות את ההקלטה בברכת שלום + "הגעתם ל…"
הוסיפו שורת תיאור קצרה, ומשם המשיכו ישר להפניות הרלוונטיות עבורכם.
אם בכל זאת חשוב לכם להרחיב ולפרסם את העסק – אפשר להפיק תשדיר פרסומי לזמן ההמתנה. בזמן ההמתנה תוכלו לספר ולהרחיב על העסק, מוצרים, מסרי תדמית בליווי מוסיקת רקע מתאימה. הקריינות בזמן הזה לא גוזלת את זמנו של המתקשר, ברגע שאחד הנציגים מתפנה, תשדיר ההמתנה נקטע והמתקשר מקבל מענה.
5. רצוי שההפניה הראשונה בנתב השיחות תופנה למענה אנושי.
6. זמן ההמתנה חייב להיות מלווה במוסיקת רקע על מנת שהממתינים יבינו שהם בשיחה פעילה, ושלא יחשבו שהשיחה נותקה. ברוב המרכזיות יש ברירת מחדל של מוסיקה נעימה בזמן ההמתנה. רצוי לוודא עם ספק המרכזייה שברירת המחדל פעילה. במידה ותרצו מוסיקה חלופית או לשלב מסרים פרסומיים בזמן ההמתנה – נשמח להפיק עבורכם תשדיר המתנה פרסומי ייחודי עבורכם.
7. בסיום ההאזנה לנתב השיחות הלקוח לא הקיש הקיש בחירה? השמיעו את הנתב בשנית.
בסיום האזנה חוזרת של נתב השיחות הלקוח עדיין לא הקיש בחירה? הגדירו שהשיחה תועבר ישירות למענה אנושי.
רוצים להתייעץ? דברו איתנו
* לקריאת התקנות כלשונן כנסו ללינק: נגישות לשירות טלפוני ואמצעי תקשורת מרחוק